Pages Menu
Categories Menu

Posted by on wrz 12, 2019 in Finanse i biznes |

Jak umawiać się na spotkania z klientami?

Jak umawiać się na spotkania z klientami?

Relacje z kontrahentami i potencjalnymi wspólnikami są kluczem do sukcesu w dowolnej dziedzinie biznesu. Im większa ich ilość, tym większe szanse na powodzenie. Zobacz, w jaki sposób umawiać się na więcej spotkań i nawiązywać dzięki nim trwałe relacje biznesowe.

Strategiczny dobór kontaktów, handel

Często popełnianym błędem są próby umawiania się z losowo wybranymi klientami. Zazwyczaj zainteresowany przedstawia się formułką ograniczającą się do imienia, nazwiska, nazwy firmy, podania branży i zadania pytania o współpracę. W dziewięciu na dziesięć przypadków odpowiedź jest negatywna.
Tymczasem, by umawiać spotkania biznesowe z sukcesem, należy zastosować regułę Pareto, zwaną też regułą 80/20. Oznacza ona, że 80% skutków wywoływanych jest przez jedynie 20% przyczyn. W przełożeniu na biznes wymaga to wyselekcjonowania spośród potencjalnych partnerów dwudziestu procent, które zagwarantują osiemdziesiąt procent zysku. Przeprowadzając dobór w ten sposób, unikniesz tracenia czasu na próby kontaktu z góry skazane na niepowodzenie i zyskasz czas na rozwój innych części swojego biznesu.
Kluczowe pierwsze sekundy

Zainteresowanie rozmówcy można wzbudzić w ciągu pierwszych sekund komunikacji. Popełnienie błędu na tym etapie może pogrzebać plany na spotkania biznesowe
Podstawowym błędem jest stosowanie skryptu. W takiej sytuacji rozmówca może odnieść wrażenie, że nie zależy Ci na nawiązaniu z nim relacji. Gdyby zależało, stosowałbyś inne metody rozpoczęcia rozmowy. Dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od zadawania pytań, by lepiej rozpoznać potrzeby klienta.

Profesjonalizm

Jeśli w trakcie rozmowy poprosisz o chwilkę na znalezienie czegoś do pisania i kartki, albo zapomnisz ważnych szczegółów dotyczących klienta, skutecznie go do siebie zrazisz. Nikt nie chce nawiązywać relacji z osobami niezorganizowanymi i niezainteresowanymi drugą stroną. Dlatego przed rozmową gruntownie powtórz wszystkie istotne informacje na temat klienta oraz przygotuj materiały do notowania.

Przyjazna atmosfera

Jeśli rozmówca będzie czuł się dobrze podczas rozmowy, będzie bardziej skłonny umawiać się na spotkania biznesowe. Jeżeli miałeś przedtem do czynienia ze swoim rozmówcą, możesz śmiało zejść na inne tematy, by wprowadzić go w dobry nastrój. Jeśli nie miałeś, staraj się ukierunkować maksymalnie na potrzeby drugiej osoby. Jeśli w przyjazny sposób zaoferujesz pomocną dłoń, z pewnością nie spotkasz się z odmową

Najważniejsza jest praktyka. Istnieją specjalne symulatory lub szkolenia prowadzone przez specjalistów, na których gruntownie przećwiczysz bezcenną umiejętność umawiania się na spotkania biznesowe.

lottosystems.pl download